Jeroen Nadine small3.jpg
  • Onze participanten

"We doen wat in de financiële wereld nodig is."

ORMIT en de Rabobank

Nadine small1.jpg

By Nadine Vincent

Trainee bij Rabobank

Na ABN AMRO en DSM vervolgt Nadine Vincent haar traineeship in het ORMIT Multicompany traineeship bij Rabobank International op de afdeling international direct banking. De opdracht bestaat uit het harmoniseren van de online spaarbanken in België, Duitsland en Ierland. We praten met haar en met Jeroen Meerburg, general manager van de afdeling.

Waarom koos de Rabobank voor Nadine? 

Jeroen Meerburg: Een van de managers heeft bij ORMIT gewerkt en zag kansen voor een trainee. We hebben in de selectie ook andere kandidaten meegenomen, onder andere uit ons eigen traineeship. Maar Nadine kwam als beste uit de bus. Zij straalt energie uit, is onbevangen, heeft een open houding en maakt makkelijk contact. Ze is brutaal leergierig, maar heeft geen houding van ‘ik weet het beter dan de rest’. Je merkt dat zij al kan bogen op ervaring bij andere grotere organisaties. Nadine gaat professioneel om met veranderingstrajecten, ze heeft het spel van compromissen sluiten goed door. Soms zie je aan haar oogopslag wat ze er echt van denkt, maar ze is professioneel genoeg om te onderkennen wanneer de rek eruit is.  

Nadine Jeroen small1.jpg

Rabobank pakt het groots aan.

Heb je snel je draai kunnen vinden bij Rabobank International? 

Nadine Vincent: Zeker! De afdeling is druk bezig met het veranderprogramma en neemt een bijzondere positie in binnen de bank. Het geeft veel energie om in zo’n hechte club te werken. Het werk biedt veel variatie, je bent elke dag met van alles in de weer. Het programma is kosten gedreven, efficiënter werken is het credo. Iedereen is enorm ondernemend bezig, we doen hier al jaren wat binnen de financiële wereld nodig is. Het inrichten van een volledig online omgeving met de klant als differentiërende factor, dat heeft de toekomst. De ambitieuze doelstellingen spreken mij vooral aan. 

Hoeveel verantwoordelijkheid kan een trainee aan, Jeroen? 

Jeroen: Mijn stelling is: je kunt niet snel teveel verantwoordelijk aan iemand geven. Zo hebben we het takenpakket van Nadine ook steeds kunnen uitbreiden. Als iets niet 100% procent in orde is, heeft het geen zin om boos of gefrustreerd te reageren. Ik probeer daar dan een leerervaring van te maken. Open staan voor feedback is daarvoor natuurlijk een vereiste, iets wat zeker bij Nadine past. Zij schiet niet in de verdediging maar staat open om te leren. 

"Open staan voor feedback is daarvoor natuurlijk een vereiste, iets wat zeker bij Nadine past. Zij schiet niet in de verdediging maar staat open om te leren. "
Jeroen small1.jpg

By Jeroen Meerburg

General Manager Afdeling

Hoe omschrijf je de samenwerking met je manager Jeroen? 

Nadine: Het is fijn werken met Jeroen, hij is oprecht geïnteresseerd en stelt veel vragen. Dat doet niet elke general manager. Als we de voortgang in projecten bespreken, voeren we een open gesprek. Jeroen wil echt weten hoe het met je gaat! Wat ik heel sterk vind, is dat hij je veel ruimte geeft en dat is ongekend voor een strategisch project waar een forse investering mee is gemoeid. Hij zorgt ervoor dat je de kaders kent en dat je voor hulp of advies altijd bij hem terecht kunt. Als er iets mis gaat, reflecteert hij dat op zichzelf: had ik eerder vragen moeten stellen, wat had ik kunnen doen? In plaats van door te vragen over wat mis is gegaan of te analyseren wie een steek heeft laten vallen. Dat vind ik superkrachtig.  

Klopt Jeroen? 

Jeroen: Ik laat veel los en soms lopen dingen anders dan ik gewild had. Hadden jullie mij eerder nodig gehad? Dat wil ik dan weten, in plaats van met de vinger wijzen van ‘dit hadden jullie beter moeten doen’. De verantwoordelijkheid bij de mensen leggen heeft heel veel voordelen, je ziet dat ze vanuit hun kracht successen boeken. Micromanagement vind ik zwaar verouderd.