Michelle lp.JPG
  • Onze trainees

Waarom het klikt tussen Robert & Michelle

Opdracht van ABN: De issues en processen managen voor het Commercial Banking – Know Your Customer Outsourcing team binnen Detecting Financial Crime. “Michelle is een sprankelende persoonlijkheid die direct werd opgenomen in het team. Haar sociale en communicatieve skills vielen op alsmede haar leergierigheid, aanpassingsvermogen en intrinsieke wil om zichzelf te ontwikkelen.” – Robert Lourens, Head of DFC Robotics & Orchestration and Outsourcing bij ABN AMRO.

Download de case Arrow

Waarom heeft ABN AMRO voor ORMIT gekozen?

Robert: Ik had al goede ervaringen met twee eerdere ORMIT’ers waardoor ik voor deze opdracht ook aan ORMIT dacht. Mijn ervaring is dat ORMIT gedreven, ambitieuze en slimme talenten heeft waarvan overigens inmiddels een groot aantal een vaste baan bij ABN AMRO heeft gevonden. Ik ben blij dat ook Michelle inmiddels onderdeel is van de ABN AMRO organisatie na afronding van haar traineeship.

Welke indruk had jij van het project bij ABN AMRO, Michelle?

Ik was al enthousiast gemaakt over het project door een van de andere ORMIT’ers die al een tijdje bij ABN AMRO rondliep. Wat me voornamelijk aansprak was de complexiteit van het project in combinatie met de maatschappelijke relevantie en snelheid die er gemaakt moest worden. Als je die ingrediënten in een mix gooit kom je op een project terecht waarin de wereld er elke dag anders uitziet. Dat houdt het spannend en zorgt voor een sfeer van gedrevenheid en resultaatgericht binnen het projectteam.

"Mijn ervaring is dat ORMIT gedreven, ambitieuze en slimme talenten heeft waarvan overigens inmiddels een groot aantal een vaste baan bij ABN AMRO heeft gevonden." - Robert, ABN AMRO

Robert Lourens.jpg

Waarom was de opdracht bij uitstek geschikt voor een ORMIT’er?

Robert: De opdracht richtte zich op proces- en issuemanagement. Inhoudelijke kennis van de processen was hiervoor van minder groot belang. Belangrijker was om iemand te vinden die overzicht kan houden, goed kan samenwerken met een breed veld van stakeholders binnen en buiten ABN AMRO, beschikt over een “can do” mentaliteit en zaken opgelost krijgt. Gezien mijn eerdere ervaringen met ORMIT’ers verwachtte ik zeker iemand met een dergelijk profiel te kunnen vinden bij ORMIT.

Hoe kijk je terug op de samenwerking met (interne) stakeholders, Michelle?

Michelle: Bij ons in het team wordt gebikkeld, maar is er ook tijd om te lachen. Dat vind ik een belangrijke balans. Hoewel het in het begin best wennen was om elke dag met onze collega’s in India te bellen, heb ik daar ook een goede modus in gevonden. Met mijn manager Robert schakel ik dagelijks. Gezien de snelheid en de complexiteit van het project is het belangrijk om elkaar goed op de hoogte te houden en korte lijntjes te hebben. Heel fijn als je elkaar weet te vinden wanneer het nodig is.

Hoe vervult Michelle haar rol?

Robert: Michelle is gedurende het traject enorm gegroeid qua kennis en ook vaardigheden. Ze heeft veel zaken nieuw opgezet in korte tijd, problemen helpen oplossen en een goede relatie gekregen met onze offshore partij en het interne stakeholderveld. Ze is tevens betrokken bij het opzetten van een nieuw traject voor een ander onderdeel van ABN AMRO waarbij ze gezien wordt als kennishouder en zeer volwaardig gesprekspartner. Ik heb bewondering voor dat ze dit in zo’n relatief korte tijd heeft weten te bereiken.

Download de case Arrow