An awesome website

Drag and drop your page in minutes. Add your own text & styling and you're basically done!

Wat kun je leren van horeca...

Blog van Rob Gering, talent- en leiderschapsontwikkelaar ORMIT

High Resolution

We did a 2.5K size high resolution photo that will suit even for a very large web site.

Easy to Use

Blocks fixed to 12 Grid system. It allows you to find understanding between the designer and developer.

Many Components

To get started, you select the desired sample and base the entire website on it.

Over de auteur

Door: Rob Gering 
Datum: 24-05-2017
Talent- en leiderschapsontwikkelaar




Service bij autobedrijf

Bij mijn autodealer zag ik begin vorig jaar een dame in de verkoop. Daar was ik enthousiast over! Aan de vestigingsmanager vroeg ik naar de achtergrond. Hij zei dat ze goed reageerde op de vragen van potentiële kopers en dat ze makkelijk contact maakte. 

Het gaat niet om kennis, maar om gedrag!

In ons senior professional leiderschapsprogramma zit een salesmanager van een grote autodealer. We hadden het over de vraag hoe je de goede mensen aantrekt. Hij vertelde dat hij met zijn vrouw onlangs bij een restaurantbezoek ontzettend plezierig werd bediend. Dat hebben ze de serveerster ook laten weten. Toen ze weg gingen zeiden ze : “Hier heb je onze businesskaart. Als je een andere baan zoekt, bel ons dan”. Ze belde 2 maanden later en werd front office medewerker. Hij zegt: "Het gaat er om dat ze de goede houding hebben! De kennis kun je wel aan leren, maar gevoel hebben voor gasten vind ik veel moeilijker bij te brengen. En dat is onze steeds markt enorm belangrijk." Ook bij ORMIT zeggen we dat bij de talenten die we ontwikkelen: de kennis maakt niet het verschil, maar juist het gedrag. Herken je talent aan alleen een printje?  

Klant beter bedienen

Hoe vaak heb je zelf een vriendelijke service ervaren? Op het vliegveld, in een vliegtuig (denk even aan de KLANT die het vliegtuig uitgesleept werd bij United Airlines), in een restaurant, in een winkel, in een bedrijf? Beroemde grote servicemerken (Southwest Airlines, Four Seasons en Disney) plaatsen hun klanten (die ze gasten noemen) van nature centraal. Binnen deze bedrijven heerst een inspirerende filosofie die voor medewerkers en gasten geldt, inclusief een gedegen bedrijfscultuur en een eigen taalgebruik die deze houding onderbouwt. Iemand heeft zich in jou verplaatst. En geeft wat jij wellicht nodig hebt. Zouden bedrijven die je belt en die zeggen “om u beter te kunnen helpen krijgt u een keuzemenu” snappen dat als je daarna nog een keuzemenu krijgt je zeer geïrriteerd wordt, graag afhaakt, opzegt en nooit meer contact wilt? Er zijn zelfs bedrijven waar je geen telefoonnummer meer hebt …. Om de klant beter te kunnen bedienen!

Gastvrijheid

In hoeveel talent- en leiderschapsprogramma’s hebben we het over de klant vanuit gast(vrijheids)perspectief? En niet alleen vanuit winstbijdrage. Het is terug te zien in de wijze waarop bedrijven zich presenteren. Een hotel is geen huis met kamers en bedden, maar een plek voor betekenisvolle ontmoetingen. Carglass repareert geen ruiten, maar is een bedrijf dat automobilisten uitstekend zicht geeft en veiligheid waarborgt. Daar hoort transparantie bij en daarom is bij Carglass alles zichtbaar. In veel garages mag je (uit veiligheidsoverwegingen….) niet in de buurt komen van je eigen auto. 

Hoe krijg je het perspectief van gastvrijheid op een juiste wijze in talent- en leiderschapsprogramma’s? Denken vanuit de mensen waar je het voor doet (de klanten) begint bij een juist beeld hebben van jezelf en je medewerkers en jouw/hun bijdrage aan de klant. Ben je op jezelf gericht of op de ander? 

Zingeving

Leidinggevenden die nog met zichzelf bezig zijn, zijn niet meer van deze tijd.  Zoals hoogleraar organisatiekunde aan de Technische Universiteit Eindhoven Mathieu Weggeman al zei: “Heet hen van harte welkom in de jaren tachtig. Het is geweest!”. Persoonlijk leiderschap gaat niet alleen over de vraag wat je drijfveren zijn, maar ook over de vraag wat zingeving voor jou inhoudt. Kun je dienstbaar zijn en dienen? Kun je vanuit de ander denken en bijdragen. Daniel Pink heeft het over 3 belangrijke motivatieaspecten voor professionals: autonomie, meesterschap en zingeving. 

Voldoet je bedrijf er nog niet aan …..de horeca kan het altijd nog van je over nemen!!

Variety of designs

Use samples as-is or with new blocks from a UI Kit

meer blogs

To get started, you select the desired sample and base the entire website on it. It’s that simple!

over ormit

Each of these beautiful samples you can use as-is or with new blocks from a UI Kit to make your site.

User Guide

You’ll get a description of each component and learn how to connect and use them.

Responsive Layout

Of course we haven’t forgotten about the responsive layout. Create a website with full mobile support.