An awesome website

Drag and drop your page in minutes. Add your own text & styling and you're basically done!

De Match

Daan en Marleen: waarom het klikt tussen Coca-Cola en ORMIT

High Resolution

We did a 2.5K size high resolution photo that will suit even for a very large web site.

Easy to Use

Blocks fixed to 12 Grid system. It allows you to find understanding between the designer and developer.

Many Components

To get started, you select the desired sample and base the entire website on it.

 

Daan Berendsen: ‘Ik vind Marleen heel senior overkomen’ 

Na Monuta vervolgt Marleen Metselaar (25) haar traineeship in het ORMIT Multicompany programma bij The Coca-Cola Company (verder te noemen: Coca-Cola). Marleen werkt er sinds januari 2016 als junior brand manager stills & Coca-Cola connections. We praten met haar en met Daan Berendsen, senior brand manager stills over het geheim van hun match. 

Marleens opdracht bij Coca-Cola duurt een jaar. 'Noodzakelijk, omdat ze dan echt langer verantwoordelijkheid kan nemen. Bovendien ben je in een grote organisatie met diverse stakeholders als de onze nu eenmaal niet binnen 3 of 4 maanden op een merk ingewerkt', stelt Daan.

Daan en Marleen werken veel samen met de bottelaar (Coca-Cola European Partners, kortweg CCEP) onder andere verantwoordelijk voor klanten, productie en logistiek.

Marleen metselaar
‘Al mijn ideeën over marketing zijn hier positief bevestigd’
Video Tutorials
Including videos has never been this easy.

Marleen is jullie eerste ORMIT-trainee. Waarom heeft Coca-Cola gekozen voor ORMIT?

Daan: Onze collega’s van CCEP hebben het zogeheten graduate program, vergelijkbaar met traineeships die een multinational zoals Heineken ook heeft. Regelmatig wordt Coca-Cola versterkt door zo’n graduate. Het aantal graduates dat start per jaar is echter beperkt. Voor ons de reden om via ORMIT een trainee bij ons aan de slag te laten gaan, iets wat super goed bevallen is. Dermate goed dat we nog dit jaar twee nieuwe trainees van ORMIT verwelkomen! 

More than image

We prepared some high-quality photos, that you can use in your projects. When you have to show your application or website on iPhone, iPad or Macbook you can use these images.

Vertel! Wat is zo goed bevallen?

Daan: Je merkt direct dat Marleen gewend is om voor meerdere opdrachtgevers te werken. Tijd om te wennen heeft zij nauwelijks nodig. Ik vind haar heel senior overkomen, zeker gezien haar leeftijd. Dat merk je aan haar verantwoordelijkheidsgevoel en de snelheid van beslissingen nemen. Ze werkt heel zelfstandig en heeft zich rap onze processen en systemen eigen gemaakt. In een halfjaar tijd heeft zij alle marketingaspecten van het merk Aquarius leren kennen en razendsnel vooruitgang geboekt!

Nou Marleen die kan je in je zak steken. Wat zijn jouw ervaringen bij Coca-Cola? 

Marleen: Als je kiest voor ORMIT, krijg je de kans om in de breedte te kijken naar wat je leuk vindt. Met mijn master marketing management op zak ging ik vol vertrouwen het gesprek met Coca-Cola in. En inderdaad, al mijn ideeën over marketing zijn hier positief bevestigd. Het mooie is dat je hier verantwoordelijkheid krijgt, iedereen weet je te vinden maar niemand zit over je schouder mee te kijken. In het begin stapte ik nog vaak bij Daan binnen, maar al snel ben ik de meeste zaken zelf gaan doen. Voor Aquarius heb ik een omvangrijk loyaliteitsprogramma opgezet, dat loopt van verpakking tot mediaplan. Je leert werken met verschillende gespecialiseerde bureaus. Je leert omgaan met deadlines en projecten vol piekmomenten. 

More than image

We prepared some high-quality photos, that you can use in your projects. When you have to show your application or website on iPhone, iPad or Macbook you can use these images.

Waarom passen jullie zo goed bij elkaar? 

Daan: We zijn heel erg complementair. Ik ben meer een denker, wil eerst alles in kaart brengen. Marleen is vooral een doener, een rasopportunist die niet bang is om door te pakken. Een enorm goede match!

Marleen: Als team vullen we elkaar inderdaad goed aan. Op een zeker moment liepen we tegen een aantal uitdagingen aan in het Aquarius project. Dan moet je op de rem trappen en met zijn tweeën nadenken om te begrijpen hoe we verder moeten komen. Zo’n moment biedt vaak inspiratie. Van daaruit kom je uit bij nieuwe oplossingen.

Kunnen jullie wel zonder elkaar?

Daan: Marleen doet er goed aan om haar oriënterende traineeship volledig af te maken, een mooie kans om bij verschillende partijen een kijkje in de keuken te kunnen nemen. Wie weet zijn er daarna wel mogelijkheden voor Marleen om bij ons aan de slag te gaan. Het klikt in ieder geval goed tussen Coca-Cola en Marleen, er heerst hier breed enthousiasme voor haar. 

Het klikt goed tussen Coca-Cola en Marleen. Er heerst hier een breed enthousiasme voor haar.

Jullie sparen elkaar niet op dit soort momenten?

Daan: We communiceren heel direct inderdaad. Wat gaat goed, wat is niet goed. We draaien nergens omheen en vinden elkaar heel makkelijk. Marleen: Dit doet mij denken een de cursus ‘Wat is een goed team?’ die ik laatst heb gevolgd. Het recept voor succes is: qua mindset op elkaar lijken, op inhoud elkaar aanvullen. Zo heb ik veel kunnen leren van Daan.

Marleen, wat is voor jou de grootste winst van de ORMIT-aanpak? 

Uit mijzelf maak ik makkelijk contact, ik verbind heel snel, ben ontzettend extravert. Als mij iets dwars zit houd ik dat graag tegen directe collega’s aan. Dit helpt me verder op weg en valideert mijn gedachten en aanpak. Werkt heel fijn vind ik. Op inhoud sturen vond ik eerst nog wel eens lastig, bijvoorbeeld in een projectteam met mensen die verschillende rollen en belangen hebben. Hoe ga je de confrontatie aan als dat nodig is? Dan kan ik teruggrijpen op de rollenspellen die ik heb gevolgd bij ORMIT. Ik merk hoe goed die ervaring uitpakt in de praktijk. Bij ORMIT heb ik geleerd te vallen en op te staan, dat heeft mijn groeicurve een enorme boost gegeven. In het werk voel ik mij steeds comfortabeler, erg fijn is dat. 

Waaraan herken je een ORMIT’er, Daan?

Je merkt dat ORMIT stevig selecteert en trainees van hoge kwaliteit aflevert. We zoeken trainees die hun eerste ervaring al hebben opgedaan en geleerd hebben hoe stakeholdermanagement werkt. Je ziet dat ORMIT’ers zich dat in sneltreinvaart eigen kunnen maken. Die talenten wacht bij Coca-Cola een warm welkom!

More than image

We prepared some high-quality photos, that you can use in your projects. When you have to show your application or website on iPhone, iPad or Macbook you can use these images.

Coca-Cola en ik: Keeps me going!


Marleen en Coca-Cola: Een enorm goede match.


 

In uw organisatie een ORMIT trainee? Wij nodigen u graag uit voor een kop koffie!

Direct contact?

Hans Schoonen helpt je graag. 

Bel:

(+31) 30 298 43 00

Responsive Layout

Of course we haven’t forgotten about the responsive layout. Create a website with full mobile support.

Money Economy

Clients can save money on design and code and spend it on concept, ideas and functionality.

Variety of designs

Use samples as-is or with new blocks from a UI Kit

Lees meer Matches

To get started, you select the desired sample and base the entire website on it. It’s that simple!

Meer over traineeships

Each of these beautiful samples you can use as-is or with new blocks from a UI Kit to make your site.

User Guide

You’ll get a description of each component and learn how to connect and use them.

Responsive Layout

Of course we haven’t forgotten about the responsive layout. Create a website with full mobile support.